129540 tahun untuk teka katalaluan

Hmm...mulai hari ini, aku nak buat posting dalam bahasa melayu je... tp campur2 la... yg penting bagi ada org yg buleh paham dan guna apa yang aku tulis ni. tapi aku tau, korang sumer bukannya tak paham english, cuma aku malu sebab aku punya english tunggang-langgang... 

2,3 hari ni memang heboh pasal banyak site kena ceroboh... Ada satu website sosial yang popular tu, hanya simpan password user dia dalam plaintext je... tak encrypt pun! huh... giler ah. _Tapi dalam pada tu, yang lagi teruk daripada 32juta password yang di compromise baru-baru ni, masih ramai yang guna password yang lemah. Tengok graf ni.
 

tp niat sebenarnya bukan nak citer pasal ni... aku nak korang ke PasswordAdvisor untuk test kekuatan password korang. Aku dah test, kena amik masa 129,540 tahun guna super cloud computer ..okla tu...